En osäker tågresa

Fredag den 13:e! Jag och Johan skulle åka hem till mig. Tåget gick 18:56 från Uppsala. Vi hade bråttom och biljettautomaten krånglade, så vi bestämde oss för att ta ut pengar istället och betala direkt på tåget. Det var två sega människor framför oss och närklockan slog 18:54 fick jag panik och sa "NÄÄÄ, MEN NU GÅR VI!". Vi hann alltså inte ta ut några pengar. Vi fick springa till tåget och det var lagomt jobbigt! Vi hittade två sittplatser och slog oss ner. Jag blev jättenervös inför samtalet med konduktören, men min gentleman Johan sa att han skulle sköta snacket.

Tillslut kom kvinnan som skulle ta betalt och pilla på biljetterna. Hon hoppade över oss och vi låtsades som ingenting. Sen kom hon såklart tillbaks och frågade efter biljetterna. Johan förklarade som det var, att vi inte hann och att biljettautomaten krånglade, sen frågade han snällt ifall vi kunde få betala med kort. Hon blev sur och började använda lite lättare svärord som jäklar osv.

Vi fick följa med henne in i ett rum och det visade sig att våra kort inte fungerade. Hon drog en predikan om att hon var snäll på fredagar, annars hade polisen blivit inkopplad och att det här var tjuvåkning. (Jag blir så upprörd på kvinnan nu när jag skriver, ååååååhhh) Sen sa hon att vi fick gå och ta ut pengar i Gävle, hon visste inte ifall vi skulle hinna det, men men. Vi gick tillbaks och satte oss. Dom sunkiga medelålderskvinnorna framför oss stirrade och jag stirrade tillbaks. Jag visste att det skulle gå ett x-tåg från Gävle 21:10 och vi bestämde oss för att ta det istället. Det kändes bara dumt att sitta kvar där liksom.

När vi väl var i Gävle så hoppade vi av. När vi går bredvid tåget så sticker det ut en fult tryne genom ett fönster. "Jag ser att ni hoppar av här", Ja svarar jag.. så exploderar hon inombords och ut kommer "FYYYYYFAN, DET HÄR GÖR NI INTE OM! JÄÄÄVLAR, FAAAAN!!!!" Hon står nu och skriker från fönstret medans jag och Johan står och stirrar på henne och förbi passerar en massa människor. Jag säger till Johan att nu går vi! Hon fortsätter skrika sina svärord och hon avslutar explosionen med "GÅ HEM OCH SKÄMS MED ER!!!!"

Hihi, jag och Johan härmade henne när vi stog i duschen "FYYYFAAAAAN!!!!"

Vi kanske gjorde lite fel som inte sa till direkt att vi nyss hade hoppat på tåget. Men vi visste inte riktigt ifall det gick att betala med kort alls, så vi höll tyst. Om våra kort hade fungerat så hade vi givetvis betalat, men istället fick kvinnan skrik och gapsjukan.
Ett otroligt drygt inlägg som bör läsas av den som inte har något liv!


Nu ska jag krypa upp bakom Johan och nypa han i bröstvårtorna. Hihih, då kommer han bli sur!
Kyss på er!



Det här kortet ska jag skicka som julkort till SJ när det börjar närma sig mot jul.
"Till Sj:s gladaste och hjälpsammaste konduktör!". Hahahaha, funnygirl..



Kommentarer
Postat av: J-lovah!

HAHA. skrik och gapsjukan!

2009-03-14 @ 16:23:48
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Anonym

FAN VA MODIG NI ÄR, LIV!!! HADE JA ALDRIG VÅGAT!

2009-03-14 @ 17:19:02
Postat av: malin

Hahaha fan va du är ful, helt sjukt :)

2009-03-14 @ 17:32:46
Postat av: Johan

Det roliga med den här bilden är att du ser ut precis som jag kommer ihåg att tågvärden såg ut, och DET är en aning skrämmande! no offense uglypeoplegrinigatågvärdenpåsjtågetnr94...

2009-03-16 @ 00:36:16
Postat av: Elin

DET ÄR VÄL DÄRFÖR DU ÄR TILLSAMMANS MED MIG!!!!!!

2009-03-16 @ 03:32:18
Postat av: Johan

JA KANSKE ÄR DET JUST FAN DÄRFÖR SOM JAG ÄR DET!?!?!? BARA FÖR ATT DEN DÄR BILDEN ÄR SÅ HEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!! MAKES ME WANNA MAKE LOOOOOOOOOOOOOOOOOVE!!!!!!!!!!!





2009-03-16 @ 07:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0